تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱

میلاد مولی الموحدین، امیرالمومنین، امام علی(ع) بر تمامی عارفان، و شیعیان جهان مبارک باد

امام علی(ع) مشهور به امیرالمومنین در سیزدهم رجب سال ۲۳ قبل از هجرت چشم به جهان گشودند. ایشان اولین امام شیعیان، پسرعمو و داماد حضرت محمد مصطفی (ص) هستند. حضرت علی (ع) در ۲۱ رمضان سال ۴۰ قمری در سن ۶۲ سالگی به شهادت رسیدند. مرقد مطهر ایشان در شهر نجف عراق قرار دارد.             

حضرت علی ابن ابیطالب در خانه کعبه زاده شد؛ فضیلتی که نه پیش و نه پس از او، کسی در آن شریک نبوده و از اختصاصات خاص ایشان است. در دامن نبوت رشد پیدا کرد. نخستین مسلمان شد؛ اولین مردی که به رسالت ایمان آورد. در روزهای سخت و پرآشوب، یاور اسلام گشت. سایه‌ساری بود آرامش ‌بخش، همراهی استوار و هم یاری فداکار. لیلة المبیت را او آفرید؛ در شب هجوم مشرکان برای قتل پیامبر در بستر ایشان آرمید. علی (علیه السلام) در بدر، ذوالفقار حماسه آفرین بود و در خندق، تمامی اسلام که در برابر تمامی کفر ایستاد. علی از اهل بیت(ع) بود؛ همانان که از رِجس و شرک دور بودند و از تطهیر شدگان شمرده می‌شدند.

علی (علیه السلام) کسی است که خداوند متعال درباره‌اش گفته است: «پیشوا و ولی شما، تنها خداست و پیامبر او و آنان که ایمان آوردند؛ همان‌ها که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند.» علی علیه السلام تفسیر این همه فضیلت است؛                          

«إنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رسولُهُ وَ الَّذینَ آمَنوا الَّذین یقیمونَ الصَّلاةَ وَ یؤتونَ الزَّکاةَ وَ هُم راکِعونَ»

از دیگر القاب مشهور آن حضرت " اسدالله، مرتضى، حیدر، مولای متقیان و اخو رسول‌الله" بوده و کنیه‌های ایشان نیز "ابوالحسن و ابوتراب" است.   

میلاد داماد رسول خدا، همراه دخت نبی اکرم(ص)، امیر مظلومان، پدر یتیمان، مظهر عدالت، سخاوت، شجاعت، اسد الله الغالب، علی بن ابیطالب(ع)، بر تمامی عارفان و عاشقان جهان مبارک باد

علی اصغر نعمتی آرانی
پیوندهای کاربردی
دسترسی سریع
ارتباط با هنرستان ایساکو
آدرس:خانی آبادنو-خیابان مهران-خیابان نیکوبین
کدپستی: 1894758415
تلفن: 02155865656 - 02155844848 
نقشه گوگل هنرستان ایساکو
کلیه حقوق متعلق به هنرستان ایساکو می باشد.
Design By M.Farahmand